nedeľa 17. júla 2016

Levanduľová

V utorok sme sa na rýchlovku stavili v dome po babke. Nachádza sa v malej dedinke obklopenej nádhernými lesmi, takže počasie je tam trochu chladnejšie a všetko rastie a dozrieva neskôr. V záhrade som tak natrafila na veľký krík levandule v plnom kvete, hoci u nás doma je jej sezóna dávno pasé.
Späť som sa teda vracala s poriadnou kyticou a úmyslom vyskúšať levanduľový sirup (recept nižšie). Keďže som nemala so sebou foťák a kvety som spracovávala cca o 11-nástej večer tak fotky sú iba ilustračné.

foto by klaura
foto zdroj
Recept pochádza od Zdenky zo stránky Sí Italy :
Potrebujeme
7 dcl kvetov
1 l prevarenej vody
1 kg cukru
2 PL kyseliny citrónovej

Postup
Kvety oberieme zo stoniek, zalejeme prevarenou vodu (treba ju nechať zchladiť na vlažnú) a necháme odstáť 24hodín. Na druhý deň kvety scedíme, výluh privedieme k varu, pridáme cukor a miešame kým sa nerozpustí. Potom pridáme kyselinu citrónovú, povaríme 30 minút a plníme do fliaš. Podávame s minerálkou a citrónom.
Postup vcelku jednoduchý. Najdlhší čas zaberie obrať kvety zo stoniek (vraj pomáha ak to robíte vidličkou ale mne sa to akosi nedarilo). Keďže som kvety dala lúhovať až okolo 23hod v rámci dodržania 24hod som s prípravou sirupu začala znova až neskoro večer. Scedila, priviedla k varu ....a zistila že nemám dostatok cukru....čo k tomu dodať aj majster tesár sa utne :). Našťastie som niekde vyhrabala ešte trstinový. Výsledok je teda chuťovo veľmi príjemný ale prišla som o vytúženú fialkovú farbu sirupu, ktorú vidíte na obrázku.

zdroj

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára